onsdag 20 maj 2009

Minnen

Du kan bli förlamad - av vanlig läsk.
Nu varnar experterna för coladrycken, som kan göra musklerna så svaga att de slutar fungera.
- Vi har all anledning att tro att det inte är så ovanligt, säger läkaren Clifford Packer. (Detta är taget från dagens Expressen.)
Vad nu? Är detta något dom har kommit på nu?
Min livsdryck är Coca-Cola, jag har så mycket minnen omkring mitt coladrickande.
När jag var omkring tolv och bodde i Guinea-Bissau så köpte min mamma backar med dricka till mig för att ha hemma. En dag kommer mamma hem och har köpt en back med Fanta!
Fanta, jag dricker inte Fanta, jag ska ha Cola, gnäller jag till henne eller rentav skriker. Mamma tycker att Fanta går lika bra, finns aldrig en chans att jag dricker Fanta grinar jag ut. Efter många om och men så står det en back med Cola när jag kommer hem från skolan, snacka om att jag blev nöjd.
På den vägen är det, så det här pratet om att jag kan bli svag i musklerna och att dom så småningom kan sluta fungera struntar jag helt i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

struntar helt i om musklerna slutar funka ? Hehe , ger frasen "med livet som insatts" en helt ny mening huh ?

/Markus

P sa...

Sant, en mycket bra fras. Ska använda den mer nu iom detta.