fredag 22 maj 2009

I min värld

Idag så hade jag turen att få skjuts till jobbet, på vägen hit så var det inte många bilar i omlopp. Väl här så är det inte många personer på kontoret, känslan att det är söndag idag är väldigt stark. Det är till och med söndagsfeeling på vädret.
Att jag är dagvild är inget konstigt, jag tror att jag är inne på min tionde dag på raken här på kontoret.
Tänk om man tog bort alla "helgdagar" och man fick ansvara för att lägga dom själv. Så att på sjudagar så får du välja när du ska ha två dagar ledigt. Klart att man måste styra upp det på ett sätt så att alla affärer och dylikt inte står obemmanade.
Men shit vad intressant, allt är alltid öppet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju så dom vill lägga arbets schemat nu att man jobbar 7 dagar och sen ledig 2 dagar, det ska visst vara mer effektivt. Och om jag inte minns helt fel så skulle lönen sättas efter hur mycket man jobbade oxå .. så om man jobbar mer så får man en större löneförhöjning än dom som varit lediga mera.

Du har visst sett Framtiden före alla andra.

/Markus